
fast giver til Plan
Her finner du mer informasjon om det å være fast giver til Plan, hvordan du blir fast giver og ofte stilte spørsmål.
Som fast giver blir du trukket et valgt beløp én gang i måned. Du mottar nyhetsbrev på e-post opptil seks ganger i året dersom du har registrert e-postadressen din hos oss. Du mottar også en årlig rapport med informasjon om noen av prosjektene du har bidratt til.
Hva går pengene til?
Plan jobber for at alle barn skal ha like muligheter, men der barn ikke har det bra, har jenter det verst. Derfor setter vi jenter først. Pengene fra Jentefondet og Jenter i krise er øremerket prosjekter som bidrar til å styrke, beskytte og utdanne jenter.
Slik blir du fast giver med Vipps:
- Gå til donasjonssiden.
- Velg beløpet du ønsker å støtte Plan med fast hver måned og fyll inn telefonnummer. Du vil så bli tatt videre til Vipps.
- Bekreft betalingen og avtalen i Vipps.
- Beløpet du har valgt vil nå bli trukket automatisk.
- Du får en bekreftelse på betalingen i Vipps.
- Når betalingen er fullført vil du få en bekreftelse på avtalen din fra Plan i nettleseren.
Beløpet du har valgt for avtalen din med Plan vil bli trukket automatisk via Vipps hver måned på samme dato. Ble du fast giver hos oss 10. oktober vil neste trekk skje automatisk den 10. november, 10. desember og så videre.
Har du spørsmål eller trenger du hjelp med registreringen? Kontakt oss her.
Ofte stilte spørsmål om å å være fast giver til Plan
Hvordan får jeg oversikt over de faste trekkene i Vipps?
Oversikt over avtalen din med Plan og beløpene som blir trukket i Vipps hver måned, finner du under Betalinger og Faste betalinger i Vipps.
Du vil kunne se betalingen i Vipps noen dager før trekket skjer. Ønsker du å bli varslet når trekket gjennomføres kan du skru på Varsling ved betaling i Vipps.
Hvordan gjør jeg endringer i Vipps-avtalen min?
For å endre beløpet eller trekkdatoen i avtalen din må du kontakte oss.
Hvordan stanser jeg de faste avdragene i Vipps?
Du avslutter avtalen din ved å ta kontakt med oss.
Jeg vil at avdragene til Plan skal trekkes fra et annet kort i Vipps. Hvordan gjør jeg det?
Dette gjør du veldig enkelt i Vipps. Gå inn i menyen på Betalinger og Faste betalinger, velg avtalen din med Plan og bytt kort.
Jeg vil gi en engangsdonasjon, men opprettet fast trekk ved en feil. Hva gjør jeg?
Dersom du vil avslutte en avtale med fast trekk gjør du det ved å kontakte oss. Du kan når som helst gi en engangsdonasjon til Plans arbeid her.
Hvordan endrer jeg betalingsmåte fra Vipps fast betaling til AvtaleGiro?
For å endre betalingsmåte på avtalen din må du kontakte oss.
Hvordan endrer jeg kontonummer for avtalen min?
Dersom du er fast giver med Vipps Fast Betaling er det tilstrekkelig at du endrer kontonummeret ditt i Vipps. Da vil bidragene bli trukket som normalt.
Kan jeg få skattefradrag for bidragene mine?
Ja, du har rett til skattefradrag på gaver og faste bidrag til Plan International Norge. Skattefradraget gjelder dersom du har gitt totalt 500 kroner eller mer i løpet av et skatteår. Fradraget er på 22 prosent av det samlede bidraget ditt, fra 500 kroner.
For at du skal få riktig skattefradrag må du registrere fødselsnummeret ditt (11 siffer) hos oss. Her kan du registrere fødselsnummeret ditt på en sikker måte, eller du kan ta kontakt med oss. Vi anbefaler ikke at du sender fødselsnummeret ditt på e-post.
For bedrifter trenger vi organisasjonsnummer for å kunne innrapportere bidragene til skattemyndighetene.
Hvordan kan jeg gi et enkeltbeløp til Plans arbeid?
Du kan støtte Plan International Norges arbeid på følgende måter:
Gi en donasjon med Vipps:
Du kan gi et valgfritt beløp til Plans jentefond på Vipps nummer 669432
Gi donasjon via nettsiden:
Velg hvilket prosjekt du vil støtte og gi et enkeltbeløp.
Betale til bankkonto:
Du kan overføre et ønsket beløp til Plans donasjonskonto.
Kontonummer: 7874 06 20877.
Husk å merke innbetalingen med ønsket prosjekt (Jenter i krise eller Jentefondet)
For donasjoner fra utlandet, bruk disse opplysningene:
IBAN: NO 07 7874 0620 877
BIC (SWIFT-adresse): DNBANOKKXXX